ÅRSMØTE, PREMIEUTDELING OG UTVIKLINGSSTIPEND

22. januar 2018

ÅRSMØTE, PREMIEUTDELING OG UTVIKLINGSSTIPEND

NMK Trøgstad avholdt lørdag 20.01.2018 «Årsmøte 2017», etterfulgt av premieutdeling etter klubbløpet 7. oktober, en påskjønnelse til klubbens yngste gokartførere, samt utdeling av klubbens «Utviklingsstipend» for 2018.  Klubbhuset ved Trøgstad Motorsenter ble fylt med 52 medlemmer, og årsmøtet ble gjennomført ihht. annonsert saksliste.

Styret- og den enkelte gruppe ble satt. Sittende styre fra 2017 fortsetter, med unntak av kioskansvarlig. Styret for 2018 blir som følger:

Styreleder: Morten Madsen Moe
Nestleder: Frode Krogstad
Sekretær: Heidi Kleppe
Økonomiansvarlig: Ragnhild Winberg
Leder bilgruppa: Anders Krogstad
Leder gokartgruppa: Terje Ruud
Leder MC-gruppa: Jon Grevæg
Leder markedsføringsgruppa: Anne-Carine Nilsen

Heidi Tøndel ble takket av styret for sin innsats som kioskansvarlig gjennom flere år.

Utleieansvarlige Nina Håkelia og Henning Nyengen (t.h.) ble takket for sin innsats som utleieansvarlige for hhv. klubbhus og baneanlegg. Begge fortsetter i 2018 i sine verv

Jon Anders Høntorp (t.h.) ble takket for sin innsats som «Mekkementor». Jon Anders trådde ut av sin stilling august 2017.

«Oppfinnere» og igangsettere av billøpet «Landskamp.no» i 2001 ble hedret av klubben: Nr 2 fra venstre: Torfinn Strengen, Vidar Berge og Tom Erik Ringstrøm. Landskamp.no arrangeres for 10. gang på Momarken Bilbane 16. – 17. juni 2018.

Klubbens yngste gokartførere fikk en utmerkelse for sin deltakelse både på treninger og løp gjennom sesongen 2017.

PREMIERING ETTER KLUBBLØPET 7. OKTOBER 2017

BC junior: (F.v.) Petter Tasigtil, 6. plass. Christoffer Novak, 5. plass. Sindre Madsen Moe, 2. plass. Fredrik Kviserud, 1. plass.

BC damer: (F.v) Tonje Opsahl, 1. plass. Mari Ann Mellegaard, 3. plass. Linnea Hamrin, 2. plass.

Even Frøshaug, 2. plass BC senior.

Glenn Mellegaard, 1. plass BC old boys.

Rallycross: (F.v). Jesper Mourad, 3. plass. Johny Sandmo, 1. plass.

UTDELING AV KLUBBENS «UTVIKLINGSSTIPEND»

Formålet med klubbens «Utviklingsstipend» er å bygge opp under og støtte kommende, lovende utøvere. Stipendet gis til den eller de som har vist å være gode ambassadører for klubben, samt har en lovende fremtid innen motorsport. Alle medlemmer av NMK Trøgstad mellom 13 og 25 år som over tid har vist progresjon og ambisjoner om å nå langt innen motorsport kan motta stipendet, og alle medlemmer kan foreslå kandidater. Styret kan på eget initiativ gi stipendet til den de mener fortjener det, og gis kun når styret mener det er en verdig mottaker. Inntekter fra Norsk Tippings «Grasrotandel» finansierer stipendet via «NMK Trøgstads Utviklingsfond».

«Utviklingsstipendet» for 2018 ble tildelt Thomas Bryntesson (RC), Jenny Jakobsen (gokart) og Fredrik Kviserud (RC). Thomas og Jenny hadde dessverre ikke mulighet til å stille for å motta prisen, da de denne helgen var på «utenrikstjeneste» i forbindelse sine motorsportaktiviteter.

Fredrik Kviserud (t.h.)mottok klubbens «Utviklingsstipend» fra styreleder Morten Madsen Moe.

(Bilder: Ida Madsen Moe)

ÅRSFESTEN

Etter at kveldens program var avsluttet, ble det servert biffgryte m.m., og årsfesten fortsatte til tidlig søndag morgen. Styret ser nå frem til å følge våre ulike komitèer i planlegging og gjennomføring av de ulike arrangement i 2018. Vi har hatt et hektisk men driftsmessig fantastisk år 2017, noe som har satt oss i stand til å gjøre de «små» tingene som kommer både funksjonærer, utøvere og ikke minst publikum til gode i året som kommer!

By Anne-Carine Nilsen Alle Nyheter Klubbnytt Share: