Klubbens "Årsmøte 2016" avholdt 28.01.2016

11. februar 2017

Klubbens «Årsmøte 2016» avholdt 28.01.2016

Lørdag 28.01.2017 avholdt NMK Trøgstad «Årsmøte 2016», med påfølgende premieutdeling, utdeling av fortjenestemerker, utviklingsstipend og pris til NM-vinner. Kvelden ble avsluttet med årsfest i klubbhuset ved Trøgstad Motorsenter. Det møtte 52 medlemmer til årsmøtet.

Klubbens styre for 2017 ble valgt, og består for 2017 av:

• Morten Madsen Moe (leder)
  • Frode Krogstad (nestleder)
  • Heidi Kleppe (sekretær)
  • Ragnhild Winberg (regnskapsfører/kasserer)
  • Anne-Carine Nilsen (markedsføringsansvarlig)
  • Anders Krogstad (leder bilgruppa)
  • Terje Ruud (leder gokart)
  • Jon Grevæg (leder MC)
  • Heidi Tøndel (leder kiosk)

Klubbens årsmelding oppsummerte 2016
Planlegging av asfaltering av baneanlegget ved Trøgstad Motorsenter ble igangsatt umiddelbart etter vedtak fattet under «Årsmøte 2015», og dugnadsarbeidet startet tidlig våren 2016. Utallige dugnadstimer ble nedlagt av klubbens medlemmer som skal berømmes for både innsatsen og resultatet som er oppnådd. Gokartaktiviteten har fått et enormt løft i klubben, hvor rekruttering av barn og unge i alderen 6 til 13 år har stått for den største økningen. To treningsdager for gokart pr. uke har tiltrukket opptil 30 deltakere pr. treningsdag.

Klubben arrangerte i juni 2016 «Landskamp.no» (bilcross/rallycross) på Momarken Bilbane, hvor det igjen ble satt flere nye rekorder, bl.a. antall deltagere var høyre enn noen gang. Siste NM-runde i rallycross ble arrangert av Indre Østfold Motorsport på Momarken Bilbane samme helg klubben arrangerte gokartløpet «Big Prize 2016» ved Trøgstad Motorsenter. Sistnevnte ble stemt frem av landets gokartutøvere til å motta «Årets Formel-K arrangørpris» under NMKs Sportsmøte i november. Klubben har avholdt treningsdager for MC-grenen Supermotard en gang pr. uke gjennom sesongen, og inntil 20 deltakere har møtt til hver treningsdag. Økonomisk sett var 2016 nok et godt år for NMK Trøgstad.

Det ble i desember underskrevet en intensjonsavtale mellom Motorpark Indre Østfold AS (hvor NMK Trøgstad eier 33 % av aksjene) og grunneier om tomt til utvikling av baneanlegg for bilsportgrenene bilcross og rallycross.

Klubbmestre etter klubbmesterskapet på Momarken Bilbane i oktober ble premiert under kvelden:
Morten Madsen Moe (1. pl. BC senior), Sindre Madsen Moe (1. pl. BC junior), Maiken Frøshaug (1. pl. BC damer), Petter Christian Løken (1. pl. old boys) og Stene Johansen (1. pl. rallycross).

Klubbens fortjenestemerker tildeles særlig fortjente medlemmer, og ble for 2016 tildelt Marianne Korterud (kiosk) og Vidar Heggelund (gokart).

Klubbens fortjenestemerker ble tildelt Marianne Korterud og Vidar Heggelund.

Utviklingsstipend
Klubben etablerte i 2015 et utviklingsstipend. Formålet med stipendet er å bygge opp under og støtte kommende lovende utøvere. Stipendet gis til den eller de som har vist å være gode ambassadører for klubben, samt har en lovende fremtid innen motorsport. Alle medlemmer i NMK Trøgstad mellom 13 og 25 år som over tid har vist progresjon og ambisjoner om å nå langt innen motorsport, kan motta stipendet. Utviklingsstipend for 2016 ble tildelt Emil Heyerdahl (gokart), Lise Marie Sandmo (rallycross) og Dennis Moen (racing).

Utviklingsstipend ble tildelt (fra venstre) Emil Heyerdahl, Lise Marie Sandmo og Dennis Moen.

Pris til NM-vinner
NMK Trøgstads første NM mester, ble for 22 år siden tildelt en pris for dette fra klubben. I 2016 oppnådde nok et medlem av klubben NM-tittel. Denne gang gikk prisen til Hans Jøran Østreng som innkasserte gull i NM i rallycross i september. Han mottok prisen av styreleder Morten Madsen Moe.

Hans Jøran Østreng (t.v.) mottok pris for oppnåelse av NM-gull i rallycross i 2016 av styreleder Morten Madsen Moe.

Kvelden ble avsluttet med middag og fest for medlemmer og funksjonærer.

By Anne-Carine Nilsen Alle Nyheter Klubbnytt Styret Share: